Finding Nemo (en Sean en Rik) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Donald en Sandra - WaarBenJij.nu Finding Nemo (en Sean en Rik) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Donald en Sandra - WaarBenJij.nu

Finding Nemo (en Sean en Rik)

Door: Donald

Blijf op de hoogte en volg Donald en Sandra

19 December 2011 | Thailand, Bangkok

Under the sea, is where I'll be

dEUS - Disappointed in the sun

Zo! Na een radiostilte van bijna twee weken is het weer tijd voor een vers verslag! Dat dit verslag even op zich heeft laten wachten heeft te maken met het feit dat ik het ENORM druk heb gehad de laatste twee weken...

Nadat ik mijn vorige verslag geschreven had zijn Sean (en niet Shaun zoals ik eerder vermeldde) en ik uiteraard nog een keer goed op stap gegaan om in stijl afscheid te nemen van Bangkok. En ik denk dat dat wel gelukt is...

Tijdens de eerste tower van de avond maakten we kennis met James en Will, twee Engelse gasten die voor twee weken in Thailand waren. Na de volgende (of was het de daaropvolgende?) tower besloten James en Will dat ze ook met ons mee zouden gaan naar Koh Tao... Zo reis je alleen en zo trek je met drie Engelse malloten op...

Rond een uur of 5 's ochtends toen James en Will al lang afghehaakt hadden vond ik het wel welletjes geweest en besloot Sean alleen te laten met de Thaise dame die hij aan de haak geslagen had. De volgende dag zouden we James en Will om 14.00 uur treffen op het terras op Khoa San Road en dan 's avonds de bus nemen naar Koh Tao.

Zouden... Want toen ik de volgende dag zo fris als een hoentje wakker werd was Sean nog steeds niet terug... Geen paniek, is een grote jongen, kan best voor zichzelf zorgen... Dus lekker gaan ontbijten, mijn tas vast ingepakt en vast op het terras gaan zitten. Om 14.10 uur begon het er op te lijken dat James en Will zich hun afspraak van de avond ervoor niet helemaal meer konden herinneren maar wat erger was: Sean was er nog steeds niet! Eerlijk is eerlijk: toen hij 10 minuten later zichzelf verontschuldigend aan kwam kakken was ik best een beetje opgelucht dat ik hem niet als vermist hoefde op te gaan geven bij de Bangkokse politie... :)

De nachtbus en de ferry naar Koh Tao waren niet echt comfortabel maar de reis verliep eigenlijk vrij vlotjes. Bij aankomst ben ik meteen naar Impian Divers, de duikschool, gegaan en na een korte kennismaking besloten we om de volgende dag pas te beginnen. Ik was de enige die zich aangemeld had voor de cursus dus kreeg ik lekker prive les van Daan mijn Nederlandse dive instructor.

Het leren duiken was echt heel gaaf. Zonder mezelf al te veel op de borst te willen kloppen kan ik zeggen dat ik alle oefeningen al snel onder de knie had en dat ik veruit de beste leerling van mijn groep was... In totaal heb ik vier open water duiken gemaakt waarvan de diepste tot 18 meter ging. Naast de vele super mooie vissen en onderwaterflora was vooral het zwevende gevoel dat je ervaart tijdens het duiken echt te gek!

Tijdens de 3 dagen van mijn duikcursus lag ik natuurlijk al vroeg op twee oren maar toen ik klaar was moest dat natuurlijk even goed gevierd worden! Nou vond Sean het geen probleem om te delen in de feestvreugde en dus vonden we onszelf 's avonds terug in de diverse gezellige strandtentjes van Koh Tao. Het was erg gezellig en de avond vorderde dan ook gestaag. Totdat ik Sean opeens kwijt was met de sleutel van onze hotelkamer! Nadat ik overal gekeken had en mijn eigen staat ook eens in ogenschouw genomen had besloot ik dat het een goed idee was om terug te gaan naar het hotel en daar op Sean te wachten. Zittend voor de gesloten deur met een 1,5 liter fles water in mijn handen moet ik er vrij begaaid uitgezien hebben want toen de overburen thuiskwamen vroegen ze bezorgd of alles goed met me ging...

Toen Sean eindelijk (Darwin weet hoe laat) terugkwam lag ik al lang en breed lekker op de grond voor onze kamer te tukken. Sean vertelde een of ander vaag verhaal over hoe iemand zijn horloge had proberen te stelen, dat hij daar bij de bosjes is en een helling afgevallen was en nadat hij weer op het (niet zo heel rechte) pad terechtgekomen was ruim een halfuur de weg had moeten zoeken... De volgende dag wist hij zich er vrij weinig van te herinneren behalve dat zijn horloge kapot was en hij zijn slippers kwijt was... Wat een kerel!

Na Koh Tao ben ik alleen verder gegaan naar Phuket waar ik Rik den Hartog (Rooie Rik van de Rofra) zou ontmoeten. Phuket is niet bepaald mijn cup of tea zullen we maar zeggen. Phuket is Salou of Lloret de Mar x 10 en dan nog iets erger. Overal kroegen met foute muziek en nog foutere bezoekers. Overal echte neppe horloges, tasjes, merkkleding en schitterende souvenirs. Buiten de geweldige bananenboot, jetski's en met zo'n parachute achter een boot niets te doen behalve op het strand liggen... Heerlijk!

Gelukkig was de avond uit met Rik en zijn Thai boks maten wel erg gezellig dus dat compenseerde mijn irritatie ruimschoots! Temeer omdat hij een Zuid Amerikaanse verrassing bij zich had!

Na het luie strand leventje en de enorme hoeveelheden drank die mijn lichaam de afgelopen week heeft moeten verwerken besloot ik dat het tijd was voor een iets cultureel verantwoorder deel van Thailand. Ik ben momenteel dus in Kanchanaburi, vlakbij de historische Bridge over the river Kwai (vraag dat maar aan je vader!) om de beroemde brug, een paar musea en het nationaal park hier inde buurt te bezoeken. Daarna zal ik door gaan naar Chiang Mai en uiteindelijk Laos.

Ik wens jullie bij deze alvast een zalige kerst en een gelukkig nieuwejaar toe want ik weet niet of ik jullie voor die tijd weer op de hoogte ga stellen van mijn belevenissen!

Vi ses!
Hasta Luego!
Tot de volgende keer!

  • 19 December 2011 - 12:48

    Nathalie:

    Laat ik de eerste zijn dit keer! Jij ook alvast heel veel plezier om het nieuwe jaar in te luiden! Doe je dat voor of na ons?

  • 19 December 2011 - 12:55

    PimmoS:

    Wat een vette fotos!

  • 19 December 2011 - 13:00

    Baasie:

    ZOals altijd een prima verhaal om de dag op het werk mee door te komen!!

    Blijft hard man al die verhalen.. dank ook voor de ongecensureerde versie via de mail haha!

  • 19 December 2011 - 13:15

    Francien:


    Hoi doon , wat is het weer een prachtig verhaal misschien moet je maar schrijver worden.
    de fotos zijn weer om jaloers op teworden.
    maar die op het terras , kijk jij ook niet zo vriendelijk(hahahaha)

    Ik ga toch straks aan John vragen wanneer wij eens naar Thailand gaan ,ziet er echt prachtig uit.
    Ik wens jou en al je nieuwe vriendenhele fijne feestdagen en een goed maar voorzichtig nieuwjaar.denk aan je vingertjes

  • 19 December 2011 - 13:22

    Steven:

    Wow nice foto's man! Goed bezig!

  • 19 December 2011 - 13:44

    Lindy:

    vindt dit leuk! (waar is die knop?)

  • 19 December 2011 - 14:49

    Boerkuh:

    Goeie verhalen,

    Gezien jou verhalen moet je als je terug bent "The Hangover part 2" kijken!
    Misschien kun je jezelf daarin vinden!

    Beste

  • 19 December 2011 - 18:06

    Sandra:

    HUNK!
    Gave foto's! Die rooie vermaakt zich ook wel zo te zien.
    Darwin weet hoe laat... love it :)

  • 19 December 2011 - 18:17

    Elly Vd Vaart:

    Gaaf hoor en jij zult eens niet wat aparts beleven. Ook jij daar een fijne kerst en een super gaaf 2012. Schitterende foto's dat dan weer wel!

  • 19 December 2011 - 18:30

    Lia Feijen:

    Mooi verhaal weer Donald, en de foto's zijn geweldig.
    Je moet maar veel foto's maken, het zijn mooie herinneringen.
    Dat je ervan geniet is duidelijk te zien, en dat moet ook ,dat pakken ze je niet meer af.
    Alvast een heel gelukkig en vooral gezond 2012. en we zien je in maart.

    Lia

  • 19 December 2011 - 19:34

    Anna:

    Haha, moet een mooi feestje zijn geweest met den Hartog ;)


  • 19 December 2011 - 21:07

    Henny:

    Waaw doon, dat jij dat allemaal meemaakt.....
    Wel leuk dat je Nemo gevonden hebt. Ik heb nog een leeg aqurium staan. Souvenirtje?
    Maar alle gekheid op een stokje, ik wens je héél fijne feestdagen, 'ne goje roetsj en maak het niet al te bont hè. Wat je tot nu toe hebt gedaan is meer dan genoeg ;-).

  • 20 December 2011 - 15:40

    Marjolein:

    vind ik leuk knop zit boven de foto's Lindy

  • 20 December 2011 - 15:44

    Tommy:

    goed bezig maat... klinkt allemaal erg lekker.
    heb je in kanchanaburi ook de waterval gezien? en vergeet pai niet vriend.

    have fun...

  • 20 December 2011 - 18:00

    Sjeng En Mia:

    Hallo Donald Fijn weer wat van je te horen
    Geweldig waar je allemaal terecht komt maar niet allemaal ongevaarlijk we zijn blij als je weer gezond terug bent Wij zijn aan de voorberijding begonnen voor de feestdagen ,wat bijna niet door ging omdat ik Mia flink ben gevallen(dat is de oude dag) en dan maar tegen Sjeng zeggen goed je voeten optillen ha ha dus Donald hier van ons til je voeten goed op een mooi Kerstfeest en een gezond 2012 Mia en Sjeng

  • 23 December 2011 - 12:38

    Bjorn 'Sensao':

    Doonie!
    Thanks voor de mails en fijne dagen.. Verslag behoeft geen commentaar. Reisbuddha ole!
    Xxx

  • 05 Januari 2012 - 18:45

    Marijn:

    beste wensen ouwe zuiperd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Donald en Sandra

Twee reislustigen die elkaar gevonden hebben en het avontuur voor het eerst met zijn tweeën aangaan. Volg ons tijdens onze reis door Australië en Nieuw Zeeland, en wie weet waarheen we nog meer zwerven.

Actief sinds 05 Okt. 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 98054

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 30 Juni 2016

Centraal Amerika

02 Oktober 2015 - 24 Februari 2016

Australië en Nieuw Zeeland

31 December 2023 - 14 Oktober 2013

Azië en Australië jaar 1

01 November 2012 - 28 Februari 2013

Sandra en Donald naar Azië

31 Oktober 2011 - 28 Februari 2012

Azië

15 November 2010 - 10 Maart 2011

Zuid Amerika

Landen bezocht: