One night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Donald en Sandra - WaarBenJij.nu One night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Donald en Sandra - WaarBenJij.nu

One night in Bangkok

Door: Donald

Blijf op de hoogte en volg Donald en Sandra

07 December 2011 | Thailand, Bangkok

One night in Bangkok and the world's your oyster
The bars are temples but the pearls ain't free
You'll find a god in every golden cloister
And if you're lucky then the god's a she

Chess - One night in Bangkok

Vanuit heerlijk warm Thailand schrijf ik deze blog voor jullie met extra veel plezier! Voor ik verder ga wil ik jullie eerst nog eens hartelijk danken voor alle toffe reacties, net als vorig jaar doet het me veel plezier om te lezen dat jullie me volgen!

Sinds ik mijn vorige verslag schreef is er weer veel gebeurd maar ik zal proberen van dit verslag geen al te lang verhaal te maken.

Vanuit Pokhara ben ik met de bus naar Kathmandu gegaan. Omdat ik wist dat Christ en Hennie (mijn oom en tante) ook in Nepal waren had ik hen opgebeld om ergens af te spreken indien mogelijk. Ik had in Pokhara al gebeld en zij zouden op dezelfde dag als ik in Kathmandu zijn en de volgende dag naar 'The Last Resort' gaan. Een resort vlakbij de grens met Tibet en de enige plek in Nepal waar je kunt bungeejumpen.

Bij mijn aankomst in Kathmandu ben ik dan ook meteen naar het kantoor van 'The Last Resort' gegaan om voor de volgende dag het bungeejumpen te boeken en de dag er na te gaan raften. 's Avonds had ik met Christ en Hennie afgesproken in een restaurant/bar ergens in Kathmandu. Erg leuk om je oom en tante zo aan de andere kant van de wereld te zien!

De volgende ochtend vertrokken we al vroeg naar 'The Last Resort' en na een rit van ongeveer 3 uur kwamen we rond 9 uur aan op de plaats van bestemming. Na een welkomstwoord werd iederee gewogen en op gewicht ingedeeld in drie groepen van licht tot zwaar. Bovendien kon je terplekke beslissen om een 'swing' te doen voor een meerprijs van 20 euro. Omdat ondergetekende niet de flauwste is heb ik die swing er natuurlijk ook maar meteen bijgedaan... :)

Als zwaargewicht was ik uiteraard ingedeeld bij de laatste groep bungeejumpers waardoor ik eerst mijn 'swing' gedaan heb en daarna de bungeejump. Het geheel is allemaal op film vastgelegd maar helaas, in plaats van de tevoren bedachten hilarische en nonchalante one-liners wist ik voor ik begon met de swing niets anders dan stomme Amerikaans-achtige uitspraken te doen...

Omdat ik me bij de bungeejump al iets zekerder voelde kon ik daar gelukkig nog wel wat in het Nederlands uitbrengen maar veel verder dan een slappen Hans Teeuwen imitatie kwam ik niet... Voor de geinteresseerden... Kom vanaf maart een keertje langs, kunnen we er samen om lachen.

Het raften de volgende dag was wederom vet. Temeer omdat niet ik maar een of andere Italiaan deze keer bijna verzoop... :)

Omdat Christ en Hennie nog een nachtje langer op 'The Last Resort' bleven hadden we op vrijdagavond afgesproken om weer bij het zelfde restaurant/barretje als de eerste keer als afscheid te gaan eten. De live band zorgden voor de juiste muziek maar wat zij misten aan uitstraling en enthousiasme maakten Christ en Hennie meer dan goed door de hele boel op stelten te zetten en iedereen (tot en met onwillige obers toe) de dansvloer op te slepen... Het was nog lang onrustig in Kathmandu...

De twee dagen erna heb ik eigenlijk niet veel gedaan in Kathmandu. Een beetje rondgehangen en halsreikend uitgekeken naar het warme weer in Thailand (in Kathmandu werd het koud en bewolkt..) totdat ik maandag het vliegtuig kon pakken.

Op het vliegveld kwam ik Shaun, een Engelsman, tegen en nadat we samen de 1,5 uur vertraging doorgekomen waren besloten we bij aankomst in Bangkok om te kijken of in het hostel dat ik geboekt had nog een kamer vrij was voor hem.

Nu vielen we een beetje met onze neus in de spreekwoordelijke boter door op 5 december in Bangkok te arriveren. Terwijl Nederland massaal aanschoof voor het heerlijke avondje vonden wij onszelf terug tussen duizenden Thai die de verjaardag van hun koning vierden...

Na bijna een maand zonder serieus stapgeweld hakte deze eerste avond er vrij serieus in en dus werd ik gisteren wakker met frisse tegenzin en een knallende koppijn! Gelukkig werd mijn malaise gedeeld door Shaun en omdat gedeelde smart halve smart is zijn we na een stevig ontbijt samen Bangkok gaan verkennen. Het goede weer en het contrast met het toch wel smerige India en Nepal maken dat mijn voorlopige oordeel over Thailand ronduit positief is, wat een land!

Nadat we 's avonds met veel doorzettingsvermogen ons eerste pilsje genuttigd hadden zijn we, sportliefhebbers als we zijn, in een obscure bar een lokale pingpong wedstrijd gaan bekijken... Toen dit achter de rug was zijn we terug gegaan naar Khao San Road waar we de eerste helft van Chelsea - Valencia hebben gekeken voor we om 04.00 uur besloten dat het wel welletjes geweest was...

Morgenavond vertrek ik naar Koh Tao, een eiland aan de zuid oost kust van Thailand om te gaan duiken en mijn PADI open water brevet te halen. Shaun gaat waarschijnlijk mee dus ik heb in ieder geval voorlopig weer een reismaatje!

Vi ses!
Hasta Luego!
Tot de volgende keer!

p.s. Ik kan hier geen foto's uploaden dus die komen de volgende keer!

  • 07 December 2011 - 12:44

    Margje:

    Klinkt weer erg leuk!!! Succes met je padi. Zal wel tegenvallen als je een keer in NL gaat duiken

  • 07 December 2011 - 12:44

    Els:

    Door alle hysterische sinterklaasdrukte heen heb ik al je verhalen wel gelezen hoor! Maar nog geen tijd gehad om te reageren.
    Wat geweldig! Vooral Nepal, WAUW! ... ik heb dus weer iets nieuws voor op mijn to-do-list!
    Zet je het filmpje van de 'swing' er ook op? :-)
    Veel duikplezier!
    Liefs els

  • 07 December 2011 - 12:58

    Baas:

    hmm kende dit hele verhaal eigenlijk al....

    Lang leve skype hehe!

    Maar goed dat je een onderwater camera hebt ouwe... lekker vissen spotten!

  • 07 December 2011 - 13:59

    Francien L'Espoir:

    Hoi Doon ,weer een schitterend veslag die foto's wil ik wel eens zien.
    Leuk dat je er je fam. bent tegen gekomen,en ik kan me er best wat bij voorstellen hoe dat die avond in de bar is geweest.gezellig he en een dansje maken.
    En die hoofdpijn gaat zo over als je meteen s'morgens een glaasje bier of iets anders wat je als laatste hebt gedronken de dag begint.( weet ik uit ervaring).
    groetjes in veel plezier nog.xxxxxx

  • 07 December 2011 - 16:08

    Ruben:

    bungeejumpen en raften.. klinkt zwaar vet.. moet ik ook nog maar eens gaan doen
    maar dat je ''geswingt'' hebt in thailand.. weet niet of mevr. Donald daar zo blij mee is..

    maaarrr wel vette shit ga zo door

  • 07 December 2011 - 20:55

    Henny:

    Indien mogelijk wil ik graag alle foto's en filmpjes zien. Ik kan me al een beetje een voorstelling ervan maken, maar het keiharde bewijs is toch het leukste.
    En dat verhaal van die hoofdpijn is niet nieuw, dat heb ik al vaker gehoord...
    Dus reikhalzend kijk ik uit naar je volgende verslag.
    Mazzels!!

  • 08 December 2011 - 08:17

    PimmoS:

    Lekka dooni!

    BEter knal je die fotos er ook op, ik ben niet zn leerzert je weet..

    Haaai-je!

  • 08 December 2011 - 19:32

    Bjorn:

    Nu kraijde lekker een kort berichtje van me.. Ga zo door snorkelaar, maar hou op met de 'woorden' tussen 'deze rakkers' te zetten! #annoying :-)

    Xxxxx!

  • 08 December 2011 - 20:12

    Lia Feijen:

    Vanaf dit koude kikkerlandje lees ik je avonturen.
    Ben erg benieuwd naar je foto"s.
    Het bungeejumpen klinkt spannend, er is iemand die WIJ heel goed kennen die dat ook heeft gedaan,
    wat ook nog uitgezonden is op de televisie, je weet wel over wie we het hebben toch??
    Succes met het duiken.

    Tot de volgende keer.


  • 08 December 2011 - 23:35

    Sandra:

    Volgend jaar samen duiken maatje! Haal gelijk ook even je Advanced, dan doe ik dat volgend ook! Ik lig met een kiwikoppel op de kamer en die geven me tips voor 'epic dive spots' in Nieuw Zeeland :)

    Enjoy baard van me! X

  • 10 December 2011 - 13:13

    Marijn:

    Hey ouwe snorkel klinkt weer goed. suc6 met duiken.

    Kijk uit voor de she-male's doon, maar je hebt al een relatie dus komt goed denk ik.

    Ook al lees ik net wel dat je een echte (SWINGER) bent, en er ook graag een meerprijs voor betaald... ouwe snoeperd.

    Maar ff zonder gekheid, weer een goed verhaal en veel plezier op je volgende avontuur.

  • 10 December 2011 - 20:02

    Anna:

    Jaloers jaloers jaloers! :) Ik ben wel heel benieuwd naar je oneliner!

  • 12 December 2011 - 08:59

    Marjolein:

    Mooi verhaal Donald, helemaal niet langdradig voor jou doen, intercontinentale verkering heeft al een goede invloed op je denk ik. kaartje uit India is inmiddels toegevoegd aan de collectie uit zuid Amerika, Thanx zijn we altijd blij mee vooral de kleine mannen. Ben heel benieuwd naar de filmpjes van jij die je mooie van te voren bedachte one-liners er niet uit krijgt, is vast een mooi gezicht. x

  • 12 December 2011 - 18:13

    Ann Van Der Sande:

    Gezellig je verhaal te lezen. Heb het adres enz. Van viveka doorgegeven aan Ad. Zou leuk zijn als jullie elkaar zouden ontmoeten in Asia, waar dan ook en dat zo ver van huis. Anu uit Waalre loopt stage in Mombay. Ook al ver uit de buurt. Groeten uit Bergeijk en geniet van je tocht.

  • 14 December 2011 - 15:54

    Elle:

    Hee Doontje,

    Sounds great

    Veel groetjes vanaf de enige echte UvT

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Donald en Sandra

Twee reislustigen die elkaar gevonden hebben en het avontuur voor het eerst met zijn tweeën aangaan. Volg ons tijdens onze reis door Australië en Nieuw Zeeland, en wie weet waarheen we nog meer zwerven.

Actief sinds 05 Okt. 2010
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 98048

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 30 Juni 2016

Centraal Amerika

02 Oktober 2015 - 24 Februari 2016

Australië en Nieuw Zeeland

31 December 2023 - 14 Oktober 2013

Azië en Australië jaar 1

01 November 2012 - 28 Februari 2013

Sandra en Donald naar Azië

31 Oktober 2011 - 28 Februari 2012

Azië

15 November 2010 - 10 Maart 2011

Zuid Amerika

Landen bezocht: