Back Down Under - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Donald en Sandra - WaarBenJij.nu Back Down Under - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Donald en Sandra - WaarBenJij.nu

Back Down Under

Door: Donald

Blijf op de hoogte en volg Donald en Sandra

25 Oktober 2015 | Australië, Collaroy

When you're on a holiday
You can't find the words to say
All the things that come to you
And I wanna feel it too

Weezer - Island in the sun

Omdat je van ervaren als het goed is iets opsteekt en omdat we al eens eerder voor onbepaalde tijd vertrokken verliep ons afscheid deze keer net iets georganiseerder dan de vorige keer. Ons fijne ‘appartementje' bij pa en ma Meulensteen was ruim op tijd opgeruimd en ook onze tassen hadden we al ingepakt toen we donderdag 2 oktober wakker werden. Na een relaxt ontbijtje en het opruimen van de aller allerlaatste dingen zeiden we Isis gedag en stapten we (wat een luxe!) in de auto naar Schiphol.

Onze reis naar Maleisië verliep voorspoedig en omdat we toch bezig waren namen we na een paar uur wachten op Kuala Lumpur International Airport maar meteen een binnenlandse vlucht naar Kota Bahru. Na een dagje bijkomen in Kota Bahru namen we de bus naar Kuala Besut en vanuit daar de boot naar het tropische eiland Pulau Perhentian Kecil. In eerste instantie met het idee om even een paar dagen te relaxen maar uiteindelijk zijn we er pas weer weg gegaan toen het tijd was om naar Australië te vliegen.

Het kraakheldere, azuurblauwe water, de wuivende palmbomen op het witte strand en het feit dat we goede en goedkope accommodatie hadden overtuigden ons er binnen no-time van dat we in Maleisië niet verder hoefden te zoeken naar die welverdiende vakantie. Sandra heeft haar Advanced Open Water duik cursus gedaan en Donald heeft zich naast het geven van mental support vooral toegelegd op lezen en in de zon liggen. ’s Avonds dronken we ijskoude biertjes op het strand en als we er genoeg van hadden of als het geld op was gingen we lekker naar bed.

Ook de vlucht naar Sydney verliep zonder noemenswaardigheden en zelfs door de douane gaan verliep deze keer zonder oponthoud. Voor we de auto op gingen halen hebben we twee dagen in de suburb Newtown doorgebracht. Een heel leuk, een beetje alternatief deel van Sydney waar we Inbar, een Israëlische vriendin van Sandra die in Sydney studeert, ontmoetten om even bij te kletsen.

Na twee dagen Newtown zijn we onze auto op gaan halen bij Rodney, de boer waar we net als vorig jaar tijdens de oogst voor gaan werken. Omdat we de auto graag wilden verkopen voor de oogst begint, zijn we na een dagje in Girral op maandag meteen weer terug gereden naar Newtown. We hadden al een aantal afspraken gemaakt met verschillende potentiële kopers en waren dan ook vol goede moed.

Onze dagen in Newtown waren een beetje rondom de bezichtigingen gepland en hoe leuk we Newtown ook vonden, toen we na drie dagen de auto nog niet verkocht hadden besloten we om te verhuizen. We vertrokken naar de stranden ten noorden van Sydney zodat we overdag lekker naar het strand konden als we geen afspraken hadden en gingen van daaruit verder met onze verkoopmissie. We maakten gebruik van diverse websites, Facebook en we zijn zelfs naar een soort van automarkt gegaan in een parkeergarage. Dat laatste liep helaas op niets uit omdat de auto te hoog is en niet in de parkeergarage paste… Als laatste troef besloten we om ook op de auto en in het vlakbij gelegen hostel lekker ouderwets posters op te hangen.

Uiteraard is het uiteindelijk via dit ‘dode bomen medium’ gelukt om de auto te verkopen. Nog dezelfde avond als we de poster opgehangen hadden in het hostel kregen we een mailtje, of de auto nog te koop was? De volgende dag hebben we afgesproken en een uur later was de auto verkocht. Het enige dat nog afgerond moet worden is de betaling, dat ging in verband met het weekend en het overschrijven van Deense naar Nederlandse rekening niet meteen maar als alles goed gaat dragen we morgenavond lokale tijd (maandagochtend bij jullie) de auto over.

Nu de auto verkocht is en we ons daar geen zorgen meer over hoeven te maken kunnen we nog meer genieten van onze terugkeer naar dit prachtige land. Volgend weekend gaan we terug naar Girral en waarschijnlijk beginnen we dan vrij snel met de oogst. Tot die tijd genieten we nog even van het heerlijke weer, het strand, de pies, de ales en de fish & chips.

p.s.

In november doet Donald mee aan Movember, een organisatie die geld inzamelt voor onderzoek naar en behandeling van ziektes die mannen treffen. Uit eigen ervaring weten we hoe fijn het is dat er al zo veel onderzoek gedaan is naar de behandeling van teelbalkanker. Om deze en andere mannen ziektes in de toekomst nog beter te kunnen behandelen zet Donald zich in om geld in te zamelen voor onderzoek. Bijdragen kan door naar https://nl.movember.com te gaan en een donatie over te maken.

• 25 Oktober 2015 - 07:38

Baasie:

Good to be back!! Zwaar relaxed dat de auto ook verkocht is! De geur van donalds scheetjes kreeg je er bij?!

Oogst ze :)

• 25 Oktober 2015 - 09:15

Bram :

Warm weer, witte stranden, blauwe zee en koude Tiger-biertjes...klinkt als een echte vakantie! :-D
    Enjoy your stay!

Cheers

• 25 Oktober 2015 - 09:55

Elly Vd Vaart:

Goed om te lezen dat jullie het weer hebben opgepakt. Heel veel plezier met de oogst en met alles wat er nu weer op jullie pad komt. Groetjes

• 25 Oktober 2015 - 14:34

Steve-O:

Veel plezier gewenst Doon en Wederdoon :D

• 26 Oktober 2015 - 15:27

Henriette:

Wat leuk om weer wat van jullie te horen en wat fijn dat jullie de auto zo snel verkocht hebben. En nu na de oogst op naar het volgende avontuur. Goede reis en heel veel plezier.
    Groetjes vanuit een herfstachtig Weert.

• 26 Oktober 2015 - 15:53

Wietske:

Goed om te lezen dat alles goed verloopt en dat jullie weer volop genieten .
    Succes met de oogst

• 26 Oktober 2015 - 22:25

Anneke:

Zo, relaxed, alles afgerond, iedereen weer op de hoogte gebracht, de oogst klaar... Het avontuur kan weer beginnen! Heel veel plezier Down Under! Ik heb eventueel nog wel een oude neef die je op kunt zoeken!

• 27 Oktober 2015 - 15:45

Loesje:

Hey Sannie en Donut,

Movember: Donald had toch al een Schnor?
    Mooi doel en een goed uitzicht eind November!
    Goed om te horen dat jullie steeds (met de jaren) gestructureerder worden!

Ik geniet enorm van de digi boekjes, dus nog dank daarvoor! Mams is er inmiddels ook blij mee!
    Ik tik snel even een prive mailtje, zodat ik niet iedereen verveel met mijn updates!

Kusje kusje kusje!

• 28 Oktober 2015 - 07:50

Berte:

Klinkt als een heerlijke vakantie en een goed vooruitzicht. Geniet ervan!!

• 01 November 2015 - 23:33

Henny Splinter:

Hè hè, ik ben er weer. Zelf genoten van een paar daagjes herfstvakantie elders in het land, de 65ste verjaardag van Rob gevierd, onze jongste uitgezwaaid bij zijn vertrek naar Athene en dan nu eindelijk jullie foto's en verhaal kunnen bekijken/lezen.
    In ieder geval een goed begin, voorspoedige reis gehad en de auto verkocht, dat is al heel wat.
    Nu maar zorgen dat de oogst tijdig binnen is en dan kunnen jullie vast en zeker weer heel relaxed nog meer biertjes naar binnen slaan. De foto's liegen er niet om.
    Mooi initiatief van Donald voor "Movember" alleen mocht je wel wat vriendelijker kijken op de foto. Maar omdat ik je lang genoeg ken heb ik niet geaarzeld en ook mijn steentje bijgedragen. Ik hoop dat je je einddoel haalt en dat ze er veel mee kunnen doen.
    Maar dat even terzijde. Maak er weer een mooie tijd van en vergeet vooral niet ons af en toe mee te laten genieten van zon, natuur en wat er verder op jullie pad komt.
    Mooi dat jullie de draad weer hebben opgepakt.
    Tot gauw (via het volgende verslag), Henny.

• 02 November 2015 - 12:10

Marja:

Hoi Sandra en Donald,

Leuk om jullie verslag te lezen, en we zien aan de foto's dat jullie lekker aan het genieten zijn.
    Een opluchting dat de auto is verkocht, dat hebben jullie toch snel gedaan. Zie je wel de ouderwetse manier is zo slecht nog niet!!!
    Jullie zullen nu wel al weer andere dingen aan het doen zijn want inmiddels is het al 2 november.
    Het is hier heerlijk weer de zon schijnt en we gaan vanmiddag nog even een stuk wandelen, in het Limburgse landschap. De bladeren zijn prachtig verkleurd en steeds zie je de natuur veranderen.
    Wij wensen jullie veel succes, plezier en gezondheid toe.
    gr Frans en Marja.
    PS Binnenkort ga ik weer winkelen met je moeder!!! Geld uitgeven!!

• 03 November 2015 - 15:03

Anna:

Yes! Weer onderweg. Ik kijk uit naar alle verhalen!

• 17 November 2015 - 21:02

Leo:

Super beschrijving van dat paradijsje daar in Maleisië krijg er meteen zin in, ben er eigenlijk ook wel aan toe haha veel plezier daar, want daar gaat t uiteindelijk allemaal om groetjes Leo